Dnes na Stamford Bridge mohli všichni fanoušci vidět nově otevřené muzeum Chelsea. Jeho rozloha je 670m čtverečních a nachází se za Matthew Harding Stand, což je severní strana tribuny Chelsea.
Toto zařízení nabízí fanouškům cestovat více než 100 letou historií Chelsea nebo si také můžou prohlédnou nejmodernější zařízení.
Je zde například
„Střelecká Galerie adidas", která nabízí průvodce s videem od trenéra akademie Chelsea. Ukazuje, jak nejlépe vystřelit míč, aby měla střela co nejlepší přesnost a sílu. Poté si návštěvníci mohou vystřelit do cíle. Dokážeš právě ty vytvořit nový rekord a překonat nejlepšího střelce?
„Nos ho s hrdostí" je název pro vůbec první zařízení v celé Velké Británii, kde se můžete pochlubit ikonickými dresy na otáčejícím se displeji. Fanoušci si mohou vybrat dres z menu na dotykové obrazovce a poté si vybraný dres můžou shlédnout přímo před sebou, jak by v něm vypadali.
Dále je zde možnost otestovat vaše reflexy proti Peterovi Bonettimu, shlédnout první světovou válku rozšířenou o informace, jak klub a hráče ovlivnila. Nebo také si můžete prohlédnout trofie, které tento klub získal. Mezi ně patří: 3x vyhraná Premier League, výhra v poháru UEFA a FA Cup.
Na co byste rozhodně neměli zapomenout se podívat, jsou videa, jako jsou např.
„Zblízka a osobně", kde si v 3D můžete prohlédnout Chelsea legendy Marcela Desaillyho a Rona Harrise, dále pak nejlepšího fanouška Chelsea Phila Danielse. Na širokém plátně můžete vidět zápasový den na Stamford Bridge z pohledu fanouška, jak vnímá a slyší dění kolem něj a na hřišti během celého zápasu.
Na závěr prohlídky je zde exponát s názvem
„Nejlepší zápasy", kde na interaktivní tabuli můžete vidět statistiky ze zápasů Chelsea, na které se velmi krásně vzpomíná. Tyto zápasy si fanoušci zvolili sami. Takže například je zde zápas z roku 1997 proti Tottenhamu Hotspur, kdy jsme je rozdrtili 6:1, nebo remíza 4:4 v Lize Mistrů proti Liverpoolu z roku 2009. Můžete si znovu připomenout všechny krásné momenty.
Oficiální historik Chelsea, Rick Glanvill, hrál u zrodu nového muzea velmi důležitou roli.
„Na celém projektu se podílelo mnoho lidí, kteří předvedli mimořádnou práci od srdce," řekl Glanvill.
„Byli jsme tak schopni postavit opravdu fascinující a emotivní příběh našeho klubu. Tady můžete vidět, že fotbal není jen o vyhraných pohárech, ale také o kultuře klubu, a i proto jsme chtěli zobrazit příběhy fotbalistů na západní frontě během první světové války."
„Je zde mnoho a mnoho nových věcí pro mladší i starší fanoušky. Opět se vracíme ke kořenům klubu a hledáme stále nové informace o naší historii. Víme například, že Chelsea dříve nehrála v modré barvě, a tak ukazujeme těm starším fanouškům, v jakých barvách si svůj oblíbený klub pamatují."
„Každá místnost je barevně odlišná podle našich dresů, takže se v každé místnosti budete cítit, že prožíváte jinou sezónu. Je hezké vidět, jak se na tento komplex podepsali profesionálové. A dopadlo to tak, že vytvořili muzeum světové třídy, což je pro Chelsea jenom dobře." zakončil Rick Glanvill.